• pagina_banner

A cità installa centu novi panchine da esterni mentre i servizii migliurati migliuranu u rilassamentu

A cità installa centu novi panchine da esterni mentre i servizii migliurati migliuranu u rilassamentu

Recentemente, a nostra cità hà lanciatu un prughjettu di migliurazione di i servizii di u spaziu publicu. U primu batch di 100 panchine esterne nove di zecca hè statu stallatu è messu in usu in i principali parchi, spazii verdi stradali, fermate d'autobus è quartieri cummerciali. Queste panchine esterne ùn solu incorporanu elementi culturali lucali in u so design, ma equilibranu ancu a praticità è u cunfortu in a selezzione di i materiali è a cunfigurazione funzionale. Sò diventate una nova caratteristica in e strade è i quartieri, cumbinendu l'utilità cù l'attrazione estetica, migliorandu cusì tangibilmente u piacè di i residenti per l'attività all'aperto.

I banchi esterni aghjunti di recente formanu una cumpunente chjave di l'iniziativa "Prughjetti Minori di Benessere Publicu" di a nostra cità. Sicondu un rappresentante di l'Uffiziu Municipale per l'Alloghju è u Sviluppu Urbanu-Rurale, u persunale hà raccoltu quasi mille suggerimenti riguardu à e strutture di riposu all'apertu per mezu di ricerche di campu è quistionarii publichi. Questu input hà guidatu infine a decisione d'installà banchi supplementari in zone à forte frequentazione cù esigenze di riposu significative. "Prima, parechji residenti anu signalatu difficultà à truvà lochi di riposu adatti mentre visitavanu i parchi o aspettavanu l'autobus, cù anziani è genitori cù figlioli chì esprimevanu bisogni particularmente urgenti di banchi esterni", hà dichjaratu u funziunariu. L'attuale cunsidereghja attentamente i requisiti d'usu in diversi scenarii. Per esempiu, un inseme di banchi esterni hè posizionatu ogni 300 metri longu i percorsi di u parcu, mentre chì e fermate di l'autobus presentanu panchine integrate cù ombrelloni, assicurendu chì i citadini possinu "pusà si quandu volenu".

Da un puntu di vista di u cuncepimentu, sti banchi per esterni incarnanu una filusufia "centrata nantu à e persone". In quantu à u materiale, a struttura principale combina u legnu trattatu à pressione cù l'acciaio inox - u legnu hè sottumessu à una carbonizazione speciale per resiste à l'immersione in a pioggia è à l'esposizione à u sole, impedendu crepe è deformazioni; i telai in acciaio inox presentanu rivestimenti antiruggine, resistenti à a currusione ancu in cundizioni umide per allargà a durata di vita di i banchi. Certi banchi incorporanu caratteristiche supplementari ben pensate: quelli in e zone di u parcu presentanu corrimani da i dui lati per aiutà l'utilizatori anziani à alzassi; quelli vicinu à i distretti cummerciali includenu porte di ricarica sottu à i sedili per ricariche convenienti di telefoni cellulari; è alcuni sò accumpagnati da piccule piante in vaso per migliurà l'intimità di l'ambiente di riposu.

«Quandu purtava u mo nipote in questu parcu, duviamu pusà nantu à e petre quandu eramu stanchi. Avà cù ste panche, ripusà hè assai più faciule!», hà rimarcatu a zia Wang, una residente lucale vicinu à East City Park, mentre era seduta nantu à una panca appena stallata, calmendu u so nipote mentre spartia i so elogi cù un ghjurnalistu. À e fermate di l'autobus, u sgiò Li hà ancu lodatu e panche esterne: «Aspittà l'autobus d'estate facia un caldu insopportabile. Avà, cù e tettoie d'ombra è e panche esterne, ùn duvemu più stà esposti à u sole. Hè incredibilmente riflessivu».

Oltre à suddisfà i bisogni basi di riposu, sti banchi per esterni sò diventati "picculi purtatori" per sparghje a cultura urbana. I banchi vicinu à i quartieri culturali storichi presentanu sculture di motivi folcloristici lucali è versi di puesia classica, mentre quelli in e zone tecnologiche adottanu disinni geometrichi minimalisti cù accenti blu per evocà un'estetica tecnologica. "Imaginemu sti banchi micca solu cum'è strumenti di riposu, ma cum'è elementi chì s'integranu cù u so ambiente, permettendu à i citadini di assorbe l'atmosfera culturale di a cità mentre si rilassanu", hà spiegatu un membru di a squadra di design.

Hè statu signalatu chì a cità cuntinuerà à affinà a dispusizione è a funziunalità di sti banchi basendu si nantu à i feedback di u publicu. I piani includenu l'installazione di 200 insemi supplementari da a fine di l'annu è a ristrutturazione di l'unità più vechje. L'autorità pertinenti incuraghjenu ancu i residenti à piglià cura di sti banchi, mantenendu cullettivamente e strutture publiche in modu chì possinu serve persistentemente i citadini è cuntribuisce à creà spazii publichi urbani più caldi.


Data di publicazione: 29 d'aostu 2025